Har du et spørgsmål?

FAQ

Vi er her for at hjælpe!

Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål, vi får.

Skulle svaret ikke findes her, kan du få fat på os  mandag-fredag kl. 8-16.

Vi bestræber os på at svare dig hurtigst muligt, og gerne inden for 24 timer, hvad enten det er på mail, opkald eller sms.

Det er ikke et krav, at du skal have en lægehenvisning, for at komme til psykolog. Hvis du betaler selv, kan du typisk komme til meget hurtigere.

Foretrækker du at gøre brug af din lægehenvisning, kan vi tage imod dig i Odense. Klinikken i Odense har nemlig overenskomst med sygesikringen, og tager derfor imod klienter, der er henvist fra egen læge. Henvisningen må max være en måned gammel, når du kontakter os,  ellers skal du bede lægen om at udstede en ny henvisning.

Vi tager IKKE imod lægehenvisninger i klinikkerne i Hillerød.

Har du fået en lægehenvisning, men ønsker en tid hos en af vores psykologer i Slagelse eller Hillerød, så er det muligt at få en tid som egenbetaler. 

 

Det er en myte, at du skal vente længe på at komme til psykolog. Hvis du kan betale selv, eller har en sundhedsforsikring, som dækker et psykologforløb, er ventetiden sjældent på mere end et par uger. 

Har du derimod en lægehenvisning, kan der være mere end 6 måneders ventetid.

Kontakt os på +45 20 85 05 03 for at høre mere om dine muligheder.

Der er to måder, du kan booke en tid hos os på. Du kan enten gøre brug af vores online booking system, som du finder her, eller du kan kontakte os på mail eller telefon.

Booking-systemet kan både anvendes af klienter med sundhedsforsikring eller klienter, der vil betale selv. Har du en lægehenvisning, og er du ikke allerede i forløb, bedes du kontakte os.

I de fleste tilfælde kan du betale for din session med MobilePay.
Du får oplyst et Mobilepaynr. af din psykolog. Har du ikke MobilePay, kan du betale via. bankoverførsel eller kontant. 

En session skal altid senest være betalt inden din næste session, medmindre andet er aftalt. 

Se vores priser og vilkår her

Den første samtale vil typisk være en afklarende samtale. Det er altså her, at du og psykologen afdækker, hvilke udfordringer, I skal tale om og behandle i terapien. Det er også her, at I lære hinanden at kende og fornemmer, om der er god kemi. 

Den første samtale bruges derudover til at fastsætte rammen for det resterende forløb, og forventningsafstemme, hvad det ønskede udfald skal være.

Du kan aflyse din tid på to måder. 

Har du selv booket din tid online, kan du anmode om at få denne aflyst. Det gør du ved at klikke ind på vores bookingsystem herog herefter logge ind med telefonnummer eller mail. Du viderestilles herefter til bookingformularen, og kan under ´din side´ anmode om at aflyse din tid. Vi godkender aflysningen hurtigst muligt.

Du kan også aflyse din tid ved at skrive en mail, en sms eller give os et kald på  +45 20 85 05 03

Du kan tilmelde dig vores kurser direkte gennem vores bookingsystem. Du finder kurserne ved at klikke på ‘Events’.

Du kan også sende os en mail på kontakt@psykologernepaatorvet.dk, hvori du skriver dit fulde navn, lidt om dig selv og hvilket kursus, du ønsker at blive tilmeldt. 

Vil du vide mere om vores kurser, kan du læse mere her på vores hjemmeside, eller kontakte os.

Et online forløb er på alle måder ligesom ansigt-til-ansigt- samtaler.  Du og psykologen ser og hører hinanden på samme måde, men du sidder bare hjemme i dine egne trygge rammer. 

Når du booker en tid til en online samtale, sender vi dig et link, som du skal anvende ved samtalen. Hertil følger der også en guide til, hvordan du tilgår forummet. 

Du kan til enhver tid omlægge dine samtaler til online, hvis du er forhindret i at møde op, er blevet syg, eller foretrækker online. Kontakt os, og så sender vi dig et link hurtigst muligt. 

Der kan være mange grunde til at opsøge en psykolog. Af samme grund favner vi en bred vifte af behandlingsmuligheder, men skræddersyer altid forløbene, så det passer til dine behov. 

Hos os kan du bl.a. få hjælp til stress, angst, depression, sorg, traumer, skolevægring, selvudvikling, selvværd, parforhold, familieforhold, livskriser, svære relationer og meget mere. 

Du kan læse mere, om hvad vores psykologer kan hjælpe dig med her.

Vi indberetter til Sygeforsikringen ‘danmark’.  

Er du medlem af Sygeforsikringen ‘danmark’, skal du, såfremt du ønsker at få refusion for de afholdte samtaler, kontakte os. 

Vi indberetter én gang om måneden. Der kan gå op til 8 dage, før du modtager din refusion. 

Skulle du blive syg på dagen for din samtale kan, du omlægge din samtale til online eller telefonisk. Det er for sent at melde afbud til tiden, men en kort telefon-eller online samtale, godtages som en konsultation,  ellers opkræves du en takst for for sent afbud.  Se Priser og vilkår

FIND OS

ODENSE
Klosterbakken 15, 5000 Odense C
Indgang mellem de to parkeringspladser ved bygningen

HILLERØD

Torvet 5, 1. tv, 3400 Hillerød
Indgang  fra Torvet via. porten, hvor der står 3 – 5 (til venstre for Running Sushi) 

KONTAKT OS

Telefon: (+45) 20 85 05 03
Vi har telefontid kl. 8-16 man-fre

Hvis du har spørgsmål, så kontakt os på: Kontakt@psykologernepaatorvet.dk

Hvis du skal sende en sikker mail, og selv anvender Protonmail, så anvend:
Psykologernepaatorvet@protonmail.com

FØLG OS

Følg med på vores sociale medier, hvor du kan finde hverdagstips til, når det er svært, fagligt indhold om psykologiske emner, og møde vores dygtige psykologer.